Voting

Saturday, January 28, 2012

Become A Student Again?

Alhamdulillah, tercapai jugak niat utk aku menambah ilmu di dada. Mmg dh lama cita2 ni ada dlm hati aku, tp byk faktor yg xdpt nk buat segera. Member2 yg lain kebanyakan nya dah one step ahead. Takpe, aku simpan juga niat baru utk menjoinkan diri bersama korang nnt. Pelan2 aku merangkak. Better late than never, bak kata org kg aku. Hehee

Sekarang aku kena persiapkan dokumen utk mohon cuti belajar. Harap2 xder masalah la kan.

Yer la, aku rasa mmg dh patut pun aku mula skang. Kite kena ada byk ilmu dan pengalaman kalau nak org lain percaya dengan kebolehan kite. Takat pandai ckp je tk guna. Aku nih cakap pon tk pandai, so canner? Tuh yg asyik kena condemn je.

Tp ada jugak setengah manusia ni, dengan kail sejengkal tuh la nk menongkah laut. Ehh, betul ke peribahasa aku ni?

Aku berharap hijrah dan pengorbanan aku ni mendapat keberkatan. Memula dulu mmg niat nak lari dari kerja, tp skang aku betul2 ikhlas nk menimba ilmu. Aku tau, setinggi mana pun kite, tanpa ilmu di dada, kite akan dipandang rendah. Walaupun kite cuba berlagak pandai pon, tp hakikat tetap hakikat. Sekilas ikan dikolam sudah tau jantan betina nya. Bangkai gajah tk akan dpt disembunyikan. Ehh, apsal tetiba aku jadik karam singh walia ni? Heheee, over plak mak.

2 comments:

itangmanih said...

all the best friend!!aku teringin gak tp ntah nape confident level tu xde...semoga mendapat sinar...insyaAllah

Unknown said...

Dulu2 memang ada niat paling tinggi nak ada masters...gi skali fail terus pendam jer...bab2 interview ni tak suka...

semangat berkobar2 ni sebab nak lari dr bos....tp bila ada kawan bersama berjuang sekali semangat nak belajar tu jadi berkobar2.